22 Şubat 2015 Pazar

1. Geleneksel Yechis Hollywood Film Ödülleri


Oscar’lar malum, kime niye gidecekleri çok belli olmuyor. 11 Eylül saldırısı olur, siyahlara verirler, Obama NASA’ya el verir, Gravity’i ihya ederler. Bir de benim gibi sinemadan profesyonel olarak anlamayan insanlarsanız, hiç sevmediğiniz filmlere ve oyunculara ödüllerin arka arkaya gitmesine sinir olursunuz. Güzel anlar yok mu var tabii ki. Mesela Leonardo DiCaprio’nun Oscar alamamasından artık fenalık gelmişken, geçen seneki törenden önce Dallas Buyers Club’ı izledim ve Matthew McConaughey’e giden ödüle çok sevindim. Aklımda en iyi kalan ise Russel Crowe’un Gladiator ile Oscar’ı aldıktan sonraki sene A Beatiful Mind ile tekrar aday olması, herkesin ödülü almasına kesin gözüyle bakarken, iki sene üst üste Oscar alacak olmanın şişkinliğiyle kırmızı halıdaki gıcık tavırları ve sonra Denzel Washington’ın adı açıklandığındaki surat ifadesi.

Her neyse sonuçta bu sene diğer ödüllerde de olduğu gibi (Golden Globe, BAFTA) Boyhood çoğu dalda kazanacak. Ben de Boyhood’u hiç sevmedim –bakınız bir önceki yazı-.

Ben de kendime kadar ödül töreni yapıyorum. Alternatif Yechis ödüllerini verdim, kendi istediğim gibi kişilere. O kel kafalı Oscar heykelciği de çok sevimsiz. Benim ödüllerim pembe elbiseli kız şeklinde. Ama yine de Boyhood’u atlamaya içim el vermedi. Ona Jüri Özel Ödülü olarak şu mavi şeyi layık gördüm :).



Ve kazananlar:

En İyi Film
The Grand Budapest Hotel

En İyi Erkek Oyuncu
Eddie Redmayne (The Theory of Everything)

En İyi Kadın Oyuncu
Julianne Moore (Still Alice)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Ethan Hawke (Boyhood)
Edward Norton ile Ethan Hawke arasında karar vermekte çok zorlandım ama Ethan Hawke beni daha fazla etkilemişti, tercihim o .

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
Keira Knightley (The Imitation Game)
Aslında Birdman’da Emma Stone’u da çok beğendim ama gönlüm Keira Knightley’’dan yana. Ödüller benim duygusal olarak veriyorum :).

En İyi Animasyon
How to Train Your Dragon 2
Bu tercihimi ileride güncellemek isteyebilirim çünkü Song of the Sea ve The Tale of the Princess Kaguya’yı izlemedim. Ve ikisinden birinin en iyi olarak listeme oturabileceğine inanıyorum.

En İyi Yönetmen
Wes Anderson (The Grand Budapest Hotel)

En İyi Yabancı Film
Ida

En İyi Orijinal Senaryo
Alejandro G. Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Jr. & Armando Bo (Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance))

En İyi Uyarlama Senaryo
Graham Moore (The Imitation Game)

167, 450

0 yorum:

Yorum Gönder