29 Mart 2015 Pazar

MiniInTheBox ve İlk Çin Siparişim :)


Instagram’da gezinme sürem arttıkça sevimli kırtasiye alışverişlerim de yavaş yavaş beni tatmin etmemeye başladı :). Keşfet sekmesinde gezinirken bir fotoğrafa rastladım, altındaki yorumda biri miniinthebox.com’u tavsiye ediyordu. Siteyi açınca lightinthebox.com’un kırtasiye bölümü olduğunu fark ettim ve hemen sepete bir şeyler eklemeye başladım :).

LightInTheBox’ı herhalde 5-6 sene önce keşfetmiştim. Çok güzel ve çok uygun fiyata elbiseler vardı ama Türkiye’ye gönderim yapmıyorlardı. Amerika’daki bir arkadaşım çok tatlı bir etek almıştı, sonra Türkiye’ye de gönderime başladılar ama siteye girip de bir daha bakmadım. Kalitesi ve güvenilirliği ile ilgili bir fikir oluşmuştu kafamda, en azından siparişi gönderebildiklerini biliyorum :). MiniInTheBox’ı da görünce ona güvenerek fazla sorgulamadım ve sipariş verdim.

Kargo bedava, ürünler de çok ucuz ancak seçme şansınız pek yok. Genelde her ürün grup olarak satışa sunulmuş, mesela fotoğraftaki defterler gibi dört farklı kapağı var, satın aldığınızda şansa herhangi birini gönderiyorlar. Ben sarı olanı istiyorum gibi bir tercih şansınız yok. Bu yüzden her çeşidini beğendiğim ürünlerden seçtim, mesela dörtlü bir grubun yalnızca iki modelini beğendiysem sepete eklemedim, beğenmediklerimin gelme olasılığını hiç riske atmadım. Sonuçta şöyle bir sepet oluşturmuştum:



Fiyatları kontrol etmek için ebay’e de bir göz atayım dedim ve bazı şeylerin orada yine bedava kargo ile daha da ucuz olduğunu gördüm. Mesela gökkuşağı ballpen diye geçen kalemler ebay’de altısı bir arada olarak satılıyor, oradan alırım diye düşündüm ve bu siparişimden çıkardım. Sonuçta kalanlar şunlar oldu:

alışveriş

17 Şubatta siparişi verdim, çoğu üründe 24 saat içinde kargo ibaresi vardı, ancak sipariş bilgilerimde ürünlerin 1 Mart’ta kargolanacağı yazıyordu. Tüm Çin tatilde olduğu için çok kurcalamadım, tatil dönüşü kargolayacak olabilirler diye düşündüm. 1 Martta ise hemen kargoya verildiği bilgisi geldi. Ücretsiz olan standart ucuz kargo seçeneğini seçmiştim, 10-20 iş günü arasında teslim edileceği yazıyor. Şimdi bekliyorum :).

358

Sitede güzel ürünler var. Birçoğu ebay’de de satılıyor, bazılarını ise ebay’de bulamadım. Ebay’deki satıcılarla uğraşmak istemiyorsanız güzel bir alternatif ama ebay’e alışkınsanız orayı da kontrol etmekte fayda var, çünkü daha ucuza da bulunabiliyor.

Site Türkçe ama Google Translate ile Türkçeleştirildiği için ürün başlıkları çok komik :). Ama açıklamalarla çok işiniz yok, fotoğraflar yeterli zaten. Hem bir süre sonra çeviriyi de çözüyorsunuz mesela Self-Sopa dedikleri şey Self-Stick notes olarak geçen kendinden yapışkanlı not kağıtları, post-it yani :).

Şiparişimi verdim, ödemeyi PayPal üzerinden gerçekleştirdim (kredi kartı bilgilerimi girecek kadar güvenemedim açıkçası). Şimdi paketimi bekliyorum ama çok büyük heyecanla değil :). Açıkçası geleceğini unutmayı tercih ediyorum, teslimatı çok uzun süreceği için böylece geldiğindeki mutluluğumu arttıracağım. Kargom geldiğinde tekrar yazarım.

0 yorum:

Yorum Gönder