4 Haziran 2015 Perşembe

Lego Minifigure Kitapları Wishlist

İlk Lego minifigurelerin 1978’de yapıldığını biliyor muydunuz?


Ben küçükken -90’larda- Lego parçalarımız vardı, ağbimle Lego battaniyemizi yere serer ve bir şeyler yapardık. Ben pek yetenekli değildim bu konuda, yapmayı en sevdiğim şey çocukluk hayalim olan “Tekerlekli Ev”di. Karavan gibi küçük değil, pencereleri kapısı olan normal bir ev, yanlarına tekerlekler takar gezmesini de sağlardım :).  Ağbimin ise acayip tasarımları vardı, hatta bu yüzden parça tedarik önceliği ondaydı, ihtiyacı olan bir parçayı es kaza ben almışsam çıkarıp ona vermem gerekirdi :). Resimdeki de ilk işlerinden, kolları bacakları hareketli bir robot. Hatta ben çok korkardım bu robottan, fotoğrafta da mesafemi koruyuşum bu yüzden :).

FOTO

Anılara dalınca konudan uzaklaştım, o zamanlar Türkiye’de Lego’nun zor bulunur ve pahalı olmasından mı bilmiyorum ama aslında minifigureler piyasada varmış da bizde yokmuş. Biz klasik Lego parçalarından bir şeyler inşa eder, ağbim gerekli figürleri yine Lego parçalarından kendi oluşturur, bense Lego şehrime Barbie veya daha küçük boyutlu oyuncak bebeklerimden hane halkı yaratırdım. Aslında 1975 yılında minifigürün ilk halinin tasarlanmasının sebebi de aynı. Lego’dan evler, arabalar, taşıtlar yapabiliyorsunuz ama bunları kullanacak insanlar eksik kalıyor. Bu hikaye anlatma ihtiyacını karşılamak için Lego parçalarından yapılan büyük boyutlu aile bireyleri tasarlanmış.

385

Daha sonra 1975 yılında boyutları küçültülerek Lego setlerine daha rahat uyum sağlayacak şekilde (bildiğimiz minifigure boyutlarında) boş sarı bir kafa, kollar yerine yanlarında tümsekler bulunan bir gövde ve tek parçadan oluşan ayaklardan oluşan figürler çıkmış. Son olarak ise 1978 yılında kolları, bacakları ve iki nokta halindeki gözleri ve parantezden oluşan dudakları ile sevimli bir yüze sahip ilk minifigureler çıkmış.

312
Lego Minifigure Year by Year: a Visual History kitabının Amazon.com’daki sayfalarına bakana kadar bunları ben de bilmiyordum :). Harika bir kitap hatta kitap biraz hafif kaçacak tam bir ansiklopedi. Rengârenk beyaz sayfaları iç açıyor, içinde ise minifigurelerin yıllara göre tüm versiyonları mevcut. 1970 yılı ile başlıyor macera ve 2013’e kadar sürüyor. Figürlerin resimleri yanında ise hangi Lego setlerinde oldukları ve ilk uzun saçlı veya ilk şapkalı minifigure gibi herhangi bir ilke ait olup olmadıkları bilgisi veriliyor.


Ben kitabı ilk D&R’da görmüştüm, jelatinliydi bu nedenle içini karıştıramamıştım ve bu yüzden tüm minifigurelerin resimlerinin olduğu bir kitap sanmıştım. D&R’daki fiyatı pahalı olduğu ve bu bilgiler internette de olduğu için almayı düşünmemiştim. Siz de benim gibi düşünüyorsanız bir de amazon.com’a bakmanızı öneriyorum. Look Inside kısmında ansiklopedinin bazı sayfalarını görebiliyorsunuz, incelediğimde benim fikrim hemen değişti. Ayrıca fiyatı da Türkiye fiyatına göre biraz daha uygun – 19.22$-, sepete eklediğimde İstanbul’a 7$ shipping ücreti ekledi. 75 TL civarına geliyor, yine çok ucuz değil tabi ki ama bence değer. Amazon ile uğraşmak istemiyorum derseniz D&R’ın internet sitesinde 93,48 TL idi ve altı taksit ile ödeyebiliyordunuz ancak şu an satışta değil. idefix.com’da da stok tükenmiş görünüyor.



Gözüme çarpan diğer kitap ise Lego Minifigures: Character Encyclopedia. Gerçi Lego Minifigure: Year by Year’ı alınca bu kitaba gerek kalmayacağını düşünebilirsiniz, ama Character Encyclopedia sadece kapağında çıkan Toy Soldier figürü için bile alınabilir.


Bu kitapta Minifigures serilerinin bilgileri yer alıyor, ilk on serideki tüm figürlere (toplam 160 figür) tek tek birer sayfa yer verilmiş. Year by Year’da ise Lego setlerinde olan tüm figürler kronolojik sıraya göre anlatılmıştı, yani içerik olarak aslında oldukça farklılar. Yine de Character Encyclopedia almak yerine interneti kullanmayı düşünebilirsiniz, Minifigures serilerine ait bilgilere internetten, özellikle Lego’nun sitesinden ulaşmak çok kolay. Kitabı alıp almamak tamamen koleksiyonerlik  anlayışınıza ve kitap sevginize kalmış bir şey :).
Character Encyclopedia amazon.com’da 15.19$, D&R’da da hala satışı var ve 49TL.


Lego Minifigure: Year by Year ansiklopedisini almaya kesin karar verdim. Uzun zamandır istiyordum aslında ama bekletiyordum, D&R’da bittiğini görünce korktum ve Amazon’dan zaman kaybetmeden almaya karar verdim. Character Encylopedia için ise biraz daha bekleyebilirim :).


875, 169


0 yorum:

Yorum Gönder