18 Kasım 2015 Çarşamba

idefix 13. Sanal Kitap Fuarı


idefix'in Sanal Kitap Fuarı 17 Kasım'da başladı ve Aralık sonuna kadar da devam edecek. Geçen sene ne zaman başlamıştı hatırlamıyorum ama daha önceleri TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı ile aynı zamanlarda olurdu. Bu yıl fuardaki indirim oranlarını çok beğenmeyince idefix'e girip kontrol etmiştim ama o sırada hareketlilik yoktu.

Neyse ki başlamış, ben de rahatladım :). Son günün 31 Aralık olmasına da çok sevindim. Malum kitap fuarı olunca Kasım ayı sonu yaklaşırken mali durumum biraz sarsılmış oluyor. Umarım aybaşına kadar istediğim kitaplar bitmez.

Gerçi yine fuarda başıma gelen sorun ile karşı karşıyayım, yaz aylarındaki babil ve enpara ortaklığı sayesinde %50 indirime o kadar alıştım ki, idefix Sanal Kitap Fuarı indirimleri de beni delicesine heyecanlandırmadı. Ama TÜYAP'taki indirimlerden daha iyi olduğu aşikar. Genel olarak fiyatlar diğer internet sitelerine göre ise bir iki TL fark ediyor.

Şimdilik kasap kedisi konumuna düşmemek için çok detaylı bakmadım ama almak istediğim bazı kitaplarda güzel indirimler var. TÜYAP'taki %20 indirim yerine, idefix'te birçok yayınevinde %35 indirim var. İthaki, YKY, İş Bankası, Domingo, Can bunlardan bazıları. Gerçi Can Yayınları'ndan istediğim hangi kitaba baktıysam idefix fiyatı ile KitapYurdu fiyatı aynıydı. Ama bu indirim oranlarının haricinde bazı kitaplarda ekstra indirimler de var.

Ben şimdilik kendime bir ön liste oluşturdum. Dediğim gibi içim gitmesin diye çok da detaylı incelemedim ama şu kitapları hemen sepetime ekledim bile :).

Harry Potter ve Felsefe Taşı - Resimli Özel Baskı
Fuarda görüp incelemiştim ama internetten almaya karar vermiştim. Bu aralar bu tip kitaplar okuyasım var, indirimi de güzel, Harry Potter'ın bu baskısını alacağım. Diğer sitelerde 45TL civarı, idefix indiriminde 36TL'ye düşmüş.



Don Quijote (2 Cilt Takım)
Bu seti yine fuarda görmüştüm ama bu sefer de fiyatı pahalı diye almamıştım. %40 indirimle idefix'te 30TL'ye düşmüş, KitapYurdu'nda ise 32,5TL. Bu seti almaya kesin karar vermedim gerçi, siparişimi oluşturacağım zaman bakacağım.


Doctor Who - 11 Doktor 11 Öykü
İthaki'deki Doctor Who kitaplarını yine fuardan almamıştım. Bu kitaba başlamak istiyorum, bu yüzden listeme ekledim. Diğer internet sitelerinde 20TL civarında.



Sefiller - 5 Kitap Kutulu
Bu set ise Kadıköy'deki İş Bankası Kültür Yayınları mağazasında gördüğümde aklıma düşmüştü. KitapYurdu'nda da aynı fiyata satılıyor, bu nedenle bu set de siparişimi oluştururken karar vereceklerim arasına katıldı.

274


Sadece indirimle sınırlı kalmayarak fuar heyecanını sanal ortama da taşımayı başarmışlar, bunu da çok sevdim. idefix okuma listeleri ve Sabit Fikir seçkilerini eklemeleri harika olmuş. Sabit Fikir'in her sayısındaki Kararsız Okur sayfalarını eklemişler mesela. Tüm kitaplar için linkler de mevcut, kolaylıkla sepetinize ekleyebiliyorsunuz.

idefix okuma listelerinden Yedi Nota Bir Edebiyat'a bayıldım. Müzisyenlere ilham olmuş kitapları ve bu şarkıları eşleştirmişler. Listede okuduğum ve çok sevdiğim birçok kitap var, şarkıları da dinlemek için sabırsızlanıyorum. Bir de İlber Ortaylı'nın Tarihin Derinliği listesi var ki, sayfadaki karikatüre çok güldüm. Tarihle ilgili kitaplara karşı tavrımı özetlemiş :).

169
Korkunun Öğrettikleri listesi ise bana kaçırdığım kitapları fark etme fırsatı verdi. Clive Barker'ın kitaplarını çok önce okumuş ve çok çok sevmiştim. Bu listede de 30 Gün 30 Gece çizgi romanı var ki, alırım diye düşünüp unuttuğum kitaplar arasındaydı. Böylece yine gündeme girmiş oldu. Ayrıca Bram Stoker'ın Dracula'sında iz bırakmış Carmilla'dan da haberim yoktu mesela, listeme bir kitap daha eklendi.

Bir de sadece fuara özel değil, idefix'e Yazar Seçkileri bölümü de eklenmiş. Ben yeni gördüm. Birçok yazarın biyografisi ve idefix kullanıcıları için seçtiği kitapların listesi yer alıyor. Bu bölüm ilerleyen günlerde de genişleyip güncellenecekmiş, yani sanal fuar bittikten sonra da kontrol etmekte fayda var.

Bu tip listeleri yeni kitaplar keşfetmek açısından çok kullanışlı buluyorum. Zevkime uyan site ya da dergilerde de bu önerileri inceliyorum. Sevdiğim şeyler konusunda kendi halime bırakıldığım zaman biraz tutucu bir insanım, böyle öneriler sayesinde bunu biraz kırabiliyorum.

Böyle böyle kitap listem Aralık sonuna kadar uzayıp gidecek gibi duruyor. Tam da dün önümüzdeki ay harcama yapmamaya karar vermiştim ki yine kısmet olmayacak :).

0 yorum:

Yorum Gönder