7 Kasım 2015 Cumartesi

Kitap Fuarına Gitmeden Önce



İstanbul Kitap Fuarı bugün (7 Kasım) başlıyor. 15 Kasım Pazar gününe kadar devam edecek ve yine her sene olduğu gibi indirimli kitaplar alma ve yazarlarına imzalatma şansı bulacağız.

Aşırı bilinçli(!) ve hazırlıklı biri olduğum için ben de fuar öncesi çalışıyordum ki bloga da birkaç not eklemeye karar verdim ☺. Yazının sonunda sadece İstanbul değil, yaşadığınız şehirdeki fuarları da ziyaret ederken işinize yarayacak bir şeyler bulursunuz belki ☺.

Ne zaman, Nasıl Gidilir?

Fuar bu sene de TÜYAP’ta. Hafta içi 10.00-19.00 arası, hafta sonu ise (15 Kasım Pazar hariç) 10.00-20.00 arası ziyaret edilebilir. Fuarın son günü olan 15 Kasım Pazar günü ise kapanış yine 19.00’da.

TÜYAP özellikle karşıda oturanlar için biraz uzak olsa da Metrobüs ile ulaşımı kolay bir yerde. Son durak olan TÜYAP’ta ineceksiniz, buradan yürüme mesafesinde. Ayrıca Bakırköy deniz otobüslerinden ve Fındıklı Mimar Sinan Kampüsünden de ücretsiz servisler konmuş. Servis detaylarına da şuradan ulaşabilirsiniz.

Giriş 5TL, öğrenci, öğretmen ve emeklilere ise ücretsiz. Bu gruba dahilseniz hafta içi katılmayı rahatlıkla tercih edebilirsiniz. Hafta içi tabii ki daha sakin oluyor, en fazla okul gezisi ile gelmiş gruplara rastlarsınız. Ben üniversitedeyken iki-üç gün gidiyordum, böylece hem alacağım kitaplara etraflıca karar verme fırsatım oluyordu, hem de sevdiğim birçok yazarın imza gününü yakalama şansım oluyordu. Karar vermekte zorlanırsam ya da kitabın bizde olup olmadığından emin değilsem eve gelip kitaplığa göz atıyordum, sonraki gidişimde ona göre karar veriyordum.

Çalışıyorsanız ve artık benim gibi sadece hafta sonu gidebilecekseniz ise katılmak istediğiniz güne, imza günleri veya etkinliklere göre de karar verebilirsiniz. Genelde ünlü yazarların imza günleri daha çok fuarın ikinci hafta sonu –özellikle ikinci cumartesi yani 14 Kasım’da- oluyor. Ama ben geçen sene ikinci cumartesiyi beklemeye karar verip, o hafta sonu da işimin çıkması üzerine fuara gidememiştim. Bu sene o riske girmek istemiyorum, hazır müsaitken ilk cumartesi gideceğim ☺.İmza günlerine şuradan , etkinlik programına ise şuradan bakabilirsiniz.

Gelelim kitap fuarı tavsiyelerime:


  • İmza günü programını mutlaka kontrol edin. Böylece yayınevinin standına geldiğinizde, aldığınız kitabın yazarının imza günün az önce bittiğini öğrenip pişman olmazsınız.
  • Gittiğinizde kafanızın karışma ihtimaline karşılık bir alışveriş listesi oluşturun. Hatta internet sitelerindeki satış fiyatlarına da göz atın. Fuarda çok iyi indirimler rast gelse de bazı kitapların fiyatları internet satış fiyatlarından daha pahalı bile olabiliyor. 
  • Fuar alanındaki stantların yayınevleri olarak ayrıldığını unutmayın ve alacağınız kitapları yayınevlerine göre sınıflandırmayı unutmayın. Hatta aynı yayınevinden birden fazla kitap alımında güzel indirimler yakalayabilirsiniz. (Ben 7-8 sene önce İthaki standından birçok ciltli kitabı toplu olarak çok çok uygun bir fiyata almıştım☺)
  • Alışveriş listenize körü körüne bağlanmayın. Hatta mümkünse tüm alanı gezerek farklı yayınevleri ve yazarlara fırsat tanıyın. Benim için fuarın amacı daha çok bu aslında, bütün stantları geziyorum ve internetten alışveriş yaparken ya da kitapçıda gezerken ilgilenmeyip kaçırabileceğim kitapları yakalamaya çalışıyorum. 
  • Eğer vaktiniz az ise fuar alanının krokisini önceden inceleyerek, ziyaret edeceğiniz standları işaretleyin. Vakit kaybetmeden buraları ziyaret edip işinizi hallederek çıkarsınız.
  • Takip ettiğiniz yazarların sizde olan kitaplarını bir yere not edip yanınıza alın. Örneğin ben Reşat Nuri Güntekin, Peyami Safa, Chuck Palahniuk ve Neil Gaiman’ı çok seviyorum ama hepsinin çok sayıda kitabı var ve alıp da henüz okumadığım kitapları da mevcut. Bu yüzden bendeki kitapların listesini yanıma alıyorum, ya da bazen tembellik yapıp kitapların fotoğrafını çekiyorum :). böylece “Acaba bu bende var mıydı?” diye kararsız kalmıyorum.

Ben birazdan TÜYAP’a doğru yola çıkıyorum :). Umarım hepimiz için bol indirimli ve keyifli günler olur.


169, 274

0 yorum:

Yorum Gönder