13 Kasım 2015 Cuma

TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı Gezintim ve Aldıklarım :)


Kitap fuarına gideceğim gün olarak geçen cumartesiyi kararlaştırmıştım ama hafta sonu tembelliğim baş gösterince evden çıkmaya baya üşendim. Ama neyse ki önceki senelerde düştüğüm hataya düşmedim. Baştan üşenip, “Hafta içi işten çıkıp giderim.”, “haftaya giderim.” gibi süpersonik bahaneler yaratıyordum, e tabi o sonra gitmelerin de hiçbiri mümkün olmuyordu. Bu sene yaklaşımımı değiştirdim ve konuya  “İlk gün müsaitken gideyim de haftaya bir daha giderim.” şeklinde yaklaştım. Gerçi bu yaklaşıma rağmen evden çıkmam saat dördü buldu ☺.

Sonuçta biraz geç de olsa Tüyap’a ulaştım. Metrobüs ile gitmek çok rahat gerçekten, zaten hemen Tüyap’ın önünde iniyorsunuz. Cevizlibağ’dan boş metrobüsler kalkıyor, onlara binip oturarak gittim.
Beş buçuğa doğru içeri girdiğimden salon oldukça rahatlamıştı, cumartesi günün yoğun kalabalığı çoktan fuardan çıkmıştı bile. Bu yüzden rahatça dolaşabildim, hiçbir stantta kendime yer açmaya çalışmadım en azından ☺.  Ama vaktim kısıtlı olduğu için sevdiğim şekilde sallana sallana tüm stantları gezemedim. İlk salonu tamamen dolaştıktan sonra kapanışın yaklaştığını fark edince, diğer salonda sadece ilgilendiğim yayınevlerinin stantlarına baktım.

Uzak olmasından (bana o kadar uzak da değil☺) ya da indirim oranından şikâyet etsek de, kitap fuarı yine de her yıl heyecanla beklediğim aktivitelerden biri. Salon dolusu kitapların arasında gezmek, hepsine göz gezdirebilmek, kitapçıda gözümden kaçabilecek birçok kitapla karşılaşmak kolay vazgeçebileceğim şeyler değil. Bunun yanında bir de imza günleri var. Fuarda birçok yazardan imza alma şansımız oluyor, fazla bir şey satın almayacak bile olsanız sadece imza günleri için bile gitmeye değer bence.



Ama bunlar tabi ki fuarın asıl amacı konusunda zayıf kaldığı gerçeğini değiştirmiyor. Sonuçta hepimiz öncelikli olarak uygun fiyata kitap almak için gidiyoruz, ama fuardaki indirim oranları çok az. Genelde %20 indirim var, bazı yayınevlerinde ise %35. Özellikle büyük yayınevlerinin fiyatları kitapyurdu, idefix, babil ve D&R internet satış fiyatlarına göre pahalı kalıyor, bu da oldukça can sıkıcı. Önümüzdeki yıllarda indirim oranları ile ilgili değişiklik yapmaları gerektiğini düşünüyorum, en azından büyük yayınevleri stantlarında, internet satış fiyatlarının altına inmeliler. Küçük yayınevlerinde durum nispeten daha iyi, hem daha çok kampanyaya rastlamak olası hem de stanttaki kitaplar internete göre daha ucuz.

Ben de fuar açılışımı böyle bir yayınevi ile yaptım. O gün İhsan Eliaçık’ın kitaplarını imzalayacağını biliyordum. Aslında hangi stanttı tam hatırlamıyorum. Kitabı İnşa Yayınlarından çıkmış ama stant farklı bir isimdeydi, Doğu Yayınevi olabilir. Ben İhsan Eliaçık’ı görüp yaklaştım. Kur’an’a Giriş isimli kitabını alıp imzalattım. İnternette en ucuz kitapyurdu.com’da 17,5TL’ye görmüştüm. Ben kitabı 15 TL’ye aldım.



Metis Yayınları’nda da kitaplar çok ucuz olmasa da hazırladıkları setler sayesinde benzer bir indirim yakalayabildim. Ursula K. Le Guin’in üç kitaplık bir setini oluşturmuşlardı, Sesler, Güçler ve Marifetler kitapları bir arada 35 TL idi.



Bunlar haricinde çok da uygun bir fiyata alabildiğim kitap olmadı. İnternetten daha pahalıya satılan kitaplara çok yaklaşmadım. Yakın fiyatlardakilerden de o an beğenip hemen almak istediklerimi tercih ettim. Üç aylık Enpara ve babil.com kampanyasını sömürdükten sonra bu sıralar internetten kitap siparişi vermeyi düşünmüyorum, bu yüzden tercihimi bir an önce elime almak istediğim kitaplardan yana kullandım. Acelesi olmayan diğer kitapları daha sonra internetten hem daha ucuza hem de taksitle alabilirim.

Mesela Yapı Kredi Yayınları’nda Don Quijote’un iki ciltlik setini gördüm, 38 TL idi. İnternette tüm sitelerde de 38 TL, hatta kitapyurdu.com’da 32,50 TL. Bu durumda neden fuardan alayım ki? Birkaç ay sonra internetten toplu sipariş veririm diye düşündüm. Ama yine de Yapı Kredi standında Mine Söğüt’ün Deli Kadın Hikayeleri’ni görünce dayanamadım ve fiyatı ile ilgilenmeden aldım. Yazın babil.com’dan alışveriş yaptığım sırada Beş Sevim Apartmanı’nı alıp okumuş ve çok sevmiştim, Deli Kadın Hikayeleri ise tükenmişti. Bu yüzden fuarda görünce hemen aldım ☺.

Genel olarak Can Yayınları, İş Bankası ve İletişim’de de durum Yapı Kredi’ye benzerdi. Özellikle Can Yayınlarından alacağım çok kitap vardı ama tüm kitapların fiyatları ya internet ile aynı ya da daha pahalıydı. Bu yüzden bütün bu stantlardan elim boş ayrıldım.

İthaki’de ise durum nispeten iyiydi. Bazı kitaplar internet siteleri ile aynı fiyatta bazıları ise birazcık daha pahalıydı. Fuarda İthaki’den alışverişin püf noktası toplu kitap alımı. Eğer grup olarak giderseniz ya da fazla kitap alacaksanız biraz pazarlık ile çok iyi indirimler alabilirsiniz. Ben seneler önce İthaki’nin tüm o ciltli kitaplarının hepsini birlikte çok çok iyi bir fiyata almıştım, %60’tan fazla bir indirime denk gelmişti. Aslında bu sene de alacağım çok sayıda kitap vardı, ama nedense pek uğraşmak istemedim. Öncelikli olarak almak istediklerimden fiyatı nispeten uygun olanları tercih edip İthaki standından ayrıldım.

İnternet satışından daha ucuza kitap alma kuralımın da en büyük istisnası tabii ki Snoopy oldu ☺. Uykusuz’un standına bakınırken Snoopy çizgi romanını görünce o kadar sevindim ki fiyatının pahalı olmasına aldırmadım bile ☺. Böyle bir baskının olduğunu bilmiyordum, görünce hem şaşırdım hem de çok mutlu oldum. Yine aynı stantta Neil Gaiman’ın Cinayet Sırları hikayesini de görmüştüm, fiyatı biraz daha pahalı diye baştan almayı tercih etmemiştim. Hazır Snoopy’i alıyorken Cinayet Sırlarını da ekledim ve iki kitabı birden aldım. Tek tek fiyatlarını hatırlamıyorum ama ikisi için 37TL ödedim. D&R internet sitesinde ise iki kitap birlikte 32TL’ye geliyor, Snoopy’i hemen okumaya başlamak için ödenmeyecek bir fark değil ☺



Aldığım tüm kitaplar ise şöyle:

Doğu Yayıncılık Standı – İnşa Yayınları

 Kur’an’a GirişR. İhsan Eliaçık 15 TL
(kitapyurdu.com – 17,5 TL)

Uykusuz Standı 

Cinayet SırlarıNeil Gaiman & P. Craig Russel
Snoopy Charles M. Schulz

İkisi birlikte 37 TL.
(D&R internet fiyatı 32 TL)




Doğuş Yayın Grubu – NTV Yayınları

% 30 İndirim

Dracula
Frankenstein 
Dr. Jekyll ve Bay Hyde

Hepsi 24,50 TL
(D&R’da 22,76 TL - %35 indirim)




Metis Yayıncılık


Defter – 5 TL
Bu ufak defterin rengini çok sevdim. Bir de sayfaların altında kitaplardan alıntılar var.

Sesler  - Ursula K. Le Guin
Güçler - Ursula K. Le Guin
Marifetler - Ursula K. Le Guin

35 TL
(Kitapyurdu.com 50 TL)



Yapı Kredi Yayınları

Çavdar Tarlasında Çocuklar – J. D. Salinger
Deli Kadın Hikayeleri – Mine Söğüt

İkisi 23,25 TL
(kitapyurdu.com fiyatı 20,15 TL)



İthaki

Anansi Çocukları – Neil Gaiman
Yolun Sonundaki Okyanus – Neil Gaiman
Doctor Who Trenzalore Öyküleri 

Bu kitaplara ne kadar verdiğimi hatırlamıyorum, fişini bulamadım ☺. Ama 30 küsür bir şeydi diye hatırlıyorum. Zaten stanttaki fiyatları internet ile karşılaştırıp almıştım. Hatta diğer Doctor Who kitaplarını da almak istiyordum ama onların fiyatları pahalı kaldığı için tercih etmedim.

(D&R fiyatı 35,7 TL)



Sahaflar kısmından ise bu kartpostalları aldım.


Eski kartların tanesi 50 kuruş idi. Kutudakilerin hepsine baktım, beğendiğim 4-5 tane buldum. Diğerleri yazılmış olduğu için temiz olan bu iki taneyi aldım ☺.
Sahaf bölümünü gezmek yine çok güzeldi. Vaktim az olduğu için kitapları çok inceleyemedim. Bir stantta İngilizce Stephen King kitaplarına rastladım, fiyatları uygundu.

Sahaf bölümünden kitap alamamış olsam da kartpostallara çok sevindim. Eski fotoğraflar da satılıyordu, ama ben o kutuya bakmadım bile. Tanımadığım insanların –belki de ölmüş insanların- siyah beyaz fotoğraflarını karıştırmak beni hiç cezp etmiyor açıkçası. Hatta korku filmlerini hatırlattığı için rahatsız ediyor☺.

Yazın eve depolayıp henüz okuyamadığım çok kitap olduğu için bu yıl fuarda akıllı bir alışveriş stratejisi oluşturmaya çalıştım, ancak bu kadar oldu ☺. İndirim oranlarının azlığına rağmen keyifli vakit geçirdiğim ve hiç aklımda olmayan kitaplara rastlayıp aldığım için fuar benim için işlevini yerine getirdi.

Hatta ben önümüzdeki yılı beklemeye başladım bile sizin durumunuz nedir? Fuara gittiniz mi, nasıl buldunuz?


169, 163, 274


2 yorum:

  1. Çok güzel bir alışveriş olmuş, hepsini güle güle oku =) Ben Bursa'da kitap fuarı zamanını sabırsızlıkla bekliyorum hep, genelde stratejim sene içersinde az kitap almaya çalışıp =D daha çok fuardan kitap almak. İndirimler pek fena olmuyor ama ben çok internetten kitap almadığım için de öyle geliyor olabilir =) Yine de fuarda bol bol gezmeyi ve elim kolum dolu bir şekilde çıkmayı pek seviyorum =D Bu sene İstanbul'dakine de gelmek istiyordum ama mümkün olmadı, yine de bu alışverişleri, fuar yazılarını okumak pek keyifli =) İyi haftasonları =)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler :) Ben de sabırsızlıkla bekliyorum, dediğin gibi orada gezinmek bile çok güzel. Zaten bu sene biraz da o yüzden gittim, indirimlerin fazla olmadığını tahmin ediyordum ama geçen sene gitmememin eksikliğini çok hissetmiştim, bu seneyi de es geçemedim :)
    Ben de internetten alışveriş yapmaya baya alışkınım, ortaokuldaydım herhalde o dönemlerden beri internetten kitap alıyorum, Harry Potter ön satışları olurdu onları kovalardım :).
    Bir de yazın babil/enpara indirimini baya sömürdüm ben, hala okumadığım onlarca kitap var. o %50 indirimli fiyatları düşündükçe şimdi hangi kitaba baksam pahalı geliyor :))

    YanıtlaSil