26 Aralık 2015 Cumartesi

Kitap Fuarları Hiç Bitmesin! İdefix ve babil.com Sanal Kitap Fuarı




Yazın Enpara’nın babil.com kampanyasını tanıdığım herkesin hesabını kullanarak sömürdüm :). Kitaplığımda yer kalmadı, hala yerleştiremediğim için şifonyerimin üzerinde üst üste dizili bir yığın var. Kampanya bitince bu kitapların bana uzunca bir süre yeteceğini düşünerek kitap almayacağıma dair söz vermiştim. Vermiştim ki Tüyap İstanbul Kitap Fuarı başladı. Şöyle bir gezmeye diye gittim, kendimi tutmama rağmen dayanamayıp yine birkaç kitap aldım.

Aslında kitap alıp okuyamadan biriktirmekten hoşlanmıyorum. Çünkü o dönemde merak edip alıyorum, çok birikince okumak için bir türlü sıra gelmiyor, en sonunda da kitaba olan ilgimi kaybetmiş olabiliyorum. Böyle birkaç kitabım var, senelerdir kitaplığımda duruyorlar. Yeni bir kitaba seçmek için kitaplığın önüne her geçtiğimde gözüme takılıyor, “Neden almışım ki bunu?” diye düşünüyorum.

Bu sayıyı arttırmamak için İstanbul Kitap Fuarı’ndan sonra yeni kitap almamaya daha kesin bir karar vermiştim. Vermiştim ama bu sefer de sanal kitap fuarları başladı :). Neler varmış diye bakarken tabi ki kayıtsız kalamadım ve yine birkaç kitap aldım.

Siparişlerimi idefix ve babil.com’dan ay başında oluşturdum ama her iki sitede de fuar 31 Aralık’a kadar devam ediyor, hala faydalanabilirsiniz.

Kitap almama kararımı uygulayamamış olsam da sipariş verirken kendimi baya tuttum. Bir kere fiyatı D&R ve KitapYurdu’nda aynı olan kitapları almadım. Fazla bir indirim yok sonuçta, bu kitapları daha sonra da alabilirim diye düşündüm. Fiyat karşılaştırmasını fuarlar haricindeki normal kitap alışverişlerimde de yaparım zaten. Sanal fuarda benim için farklı olan kısım hangi kitapları alacağıma karar verişimdi. Sanırım hayatımda ilk defa takip ettiğim yazarlardan değil de tavsiyelere uyarak bir liste oluşturdum.

169
Ben genelde kitap tavsiyelerine pek kulak asmam. Ama bu sefer idefix’teki Sabit Fikir seçkileri dikkatimi çekti. Ne alacağıma karar vermeye çalışırken bununla ilgili bloga bir yazı daha eklemiştim, okumak isterseniz şurada.

Sabit Fikir zaten aylık olarak da severek takip ettiğim bir dergi, idefix’te de öneri listelerini toplamaları çok güzel olmuş. Arayüz olarak da çok kullanışlı, tüm liste ve yazılara tıklayabileceğiniz bir Sanal Fuar ana sayfası var. Buradan baktığınız listelerde kitaplar için de direk favori listenize eklemek için butonlar ya da satış sayfasına ulaşacağınız linkler var, yani yazılara bakarken bir taraftan da idefix’te kitabı aratmanıza gerek yok.

163
Bir de kitapların satış sayfalarında da hangi listelerde geçtiklerine dair rozetler var, mesela Taht Oyunları 2011’in 50 Romanı ve Kararsız Okur listelerinde yer alıyormuş.

274
Ayrıca “Bu ürünü daha önceden satın aldınız.” uyarısı da var. idefix’ten verdiğiniz siparişler için kitapların sayfasında bu yazıyı görüyorsunuz ki bence harika bir şey. Benim gibi aynı kitabı bir ay arayla aynı siteden alan biri için müthiş bir kolaylık :).

Ben de bu listelerde kaybolurken alışveriş listem oluştu bile. Çok da memnun kaldım, kaçırdığım birçok kitabın farkına vardım. Hatta bazılarından nasıl haberim yoktu diye hayıflandım da .
Yine lafı çok uzattım, hangi kitapları aldığıma geleyim artık.

IDEFIX SİPARİŞİM


Harry Potter ve Felsefe Taşı - Resimli Özel Baskı

    36 TL



Özellikle yabancı instagram hesaplarında çok görüyordum bu kitabı ve çok beğenmiştim. Sonra Tüyap Kitap Fuarı’nda Türkçe baskısını da karıştırdım ve basım kalitesini görünce için rahatladı . Fuardaki fiyatı daha pahalıydı, bir de biraz kalın ve ciltli bir kitap olduğu için o an taşımak istemedim. İsabet olmuş şu an idefix’teki fiyatı çok uygun.


Harry Potter - Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar?

    3,9 TL

Bizim evde!

Çok eğlenceli bir kitap, filmi de çekiliyor diye alayım dedim.

Maldoror'un Şarkıları / Comte De Lautreamont

       14,94 TL

Ölmeden Önce Okumanız Gereken 1001 Kitap listesinde görünce dikkatimi çekti bu kitap. Ama beni asıl etkileyen kitap tanıtımındaki şu cümleler oldu:
Comte de Lautréamont (Isidore Ducasse, 1846 - 1870) yirmi iki yaşında "Maldoror'un Şarkıları" ile şiirin klasik söylemini tamamen değiştirdi ve iki yıl sonra öldü.

"Denizin bütün suyu düşünsel bir kan lekesini yıkamaya yetmez!"

"Doğmuş olmaktan daha büyük bir lütuf tanımıyorum!"

30 Gün 30 Gece / Clive Barker

      18,54 TL


Clive Barker bir dönem kitaplarını okuyup taptığım yazarlardan biriydi. Son yıllarda diğer kitaplarına bakmaya fırsat bulamadım, bu çizgi roman ile Clive Barker’a dönüş yapmak istedim. Bu sıralar bir çizgi roman açlığım var, elim çizgi romanlara sıklıkla gidiyor. Bu yüzden Clive Barker için de tercihimi roman yerine çizgi romandan yana kullandım.

Okumaya başlamadan önce seriyi biraz daha detaylıca araştıracağım, çünkü serinin devamı da var ve anladığım kadarıyla Türkçe’ye çevirilmemiş. Ancak bu çizgi roman sonuca ulaşmadan bitecek ve diğer ciltleri mi okumam gerekecek yoksa hepsi kendi içinde ayrı hikayeler mi onu tam anlayamadım, spoiler yememek için de çok detaylı bakamadım açıkçası . Serinin diğer ciltlerini e-book olarak bulup, bu çizgi romana öyle başlamayı düşünüyorum. Sonrasında filmi de izleyeceğim tabi ki.

Carmilla / Sheridan Le Fanu

   7,48 TL


Yine Sabit Fikir yazıları sayesinde farkına vardığım bir kitap. İdefix’in Kararsız Okur kısmında geçiyordu, bu zamana kadar bu kitabın adını nasıl duymamışım kendime çok kızdım. Özellikle orta okul, lise yıllarımda korku ve fantastik edebiyata ait kitapları çok okurdum. Hala da okuyorum gerçi ama o yıllarda okuduğum tek tür bunlardı diyebilirim. Hal böyleyken tanıtım yazısındaki şu cümleyi görünce kendime kızmam kaçınılmazdı:
Konusu, kişileri ve tekniğiyle Bram Stoker'ın Dracula'sı üzerinde azımsanamayacak izler bırakan, sonraları Edgar Allan Poe'nun deneyeceği gotik tarzıyla dikkat çeken Carmilla, çarpıcı ve bir o kadar da kışkırtıcı.


Dracula / Bram Stoker (Can Yayınları)


   13,65 TL



Dracula’yı tabii ki okudum, onu da kaçıracak kadar aymaz değilim :). Ama benim okuduğum baskının cildi çok kötüydü, hemen dağılmıştı. Yeni bir baskısını almayı istiyordum zaten, Carmilla’yı alınca yeni baskı Dracula’nın da zamanın geldiğini düşündüm. Hem arka arkaya okuyabilirdim. İthaki baskısı mı Can mı derken, Can Yayınları’nda karar kıldım, ama neden gerçekten bilmiyorum :).

Tufan Zamanı / Margaret Atwood

       22,40 TL



Bu kitap herhangi bir listede değilmiş, nereden görüp de fark ettim açıkçası hiç hatırlamıyorum . Sanırım Sabit Fikir’deki yazılardan birinde dikkatimi çekmişti. Konusu nedense bana Ursula K. Le Guin kitaplarını hatırlattı. Yerdeniz serisini ve diğer kitapları toparladım ama henüz okumaya başlamadım, aynı zamanın ruhu ile Tufan Zamanı’nı da almak istedim.

Sınırdaki Ev / William Hope Hodgson

        8,45 TL



Bu sefer Sabit Fikir 2015’in En İyi 50 Romanı listesi ama yine “Ben bu kitabı nasıl bilmem?” kızgınlığı. Tanıtım yazısında “Lovecraft’ın hayranlık duyduğu eserlerden biri olan bu kitap” tabiri geçiyor, bu yeterli sanırım . Bu da Wikipedia’dan gelsin o zaman:
American horror writer H. P. Lovecraft listed The House on the Borderland and other works by Hodgson among his greatest influences, and Terry Pratchett has called the novel "the Big Bang in my private universe as a science fiction and fantasy reader and, later, writer"

2015’in En İyi 50 Romanı listesinde olması kafanızı karıştırmasın orjinali 1908 yılında basılmış. Türkiye’de 2015 yılında yayınlandığı için bu listede yer alıyor.

Mart Menekşeleri (Dedektif Bernie Günther 1) / Philip Kerr

      12,35 TL



Bu roman da sanal fuarda herhangi bir listede geçmiyor ama ben bu kitaba daha önce hem Sabit Fikir’in bir sayısında hem de Radikal Kitap’ta rastlamış ve not etmiştim. Bu polisiyenin kahramanı Bernie Günther, 1930'lu yıllarda yılında Berlin’de yaşayan, uzmanlığı kayıp insanları bulmak olan bir detektif. Nazi Almanyası söz konusu olunca dikkatimi çekmişti.

Bir de bu sıralar polisiye okumak istiyordum ama farklı olsun istiyorum. Agatha Cristie hayranı değilim onun tarzına alıştım artık pek ilgimi çekmiyor. Ahmet Ümit’in iki kitabını okudum ve ikisini de hiç sevmedim, zorla bitirdim. Bence ikisi de çok acemice yazılmıştı. Hem polisiye açlığıma iyi gelir diye Philip Kerr’i denemek istedim, hem de babam da bu tarz kitapları seviyor, o da okur diye aldım. Hatta babam kitaba başladı bile :).

BABİL.COM SİPARİŞİM


Babil’de çok da güzel bir indirime rastlamadım, alacağım kitapların fiyatları idefix ile aynıydı. İdefix daha çok taksit yaptığı için tabi ki orayı tercih ettim :).

Ama Babil.com’da da Logicomix indirimdeydi. Onu alınca kargo bedava sınırına ulaşabilmek için yanına iki kitap daha ekledim.

Logicomix / Apostolos Doksiadis

      16 TL



Bu aralar elimin çizgi romanlara daha çok uzanır olduğunu söylemiştim. Logicomix’i almam da onun sonucu aslında.

Yine tanıtım yazısı çok ilgimi çekti. Logicomix

Orada (La – Bas) / J. K. Huysmans

       15,28 TL



Yine Sabit Fikir sayesinde fark ettiğim ve çok merak ettiğim bir kitap. İdefix ve babil.com fiyatı aynıydı, bedava kargo olması için babil.com’dan aldım.
La – Bas da aslında eski bir kitap, 1891 yılında basılmış. O dönemde Paris’te aktif olan Satanizmi araştıran bir yazarı konu ediniyor.

Çılgın Kalabalıktan Uzak / Thomas Hardy

         17,88 TL

Geçen günlerde, kitaptan uyarlanan aynı isimdeki filmi izlemiş ve çok sevmiştim (şurada yazısı var:)). Filmde, kitabı okumadan bile fark edilecek ciddi boşluklar vardı ve bu beni çok rahatsız etmişti. Film ve kitapla ilgili eleştirileri okuduğumda daha da fazlası olduğunu fark ettim ve kitabı mutlaka okumaya karar verdim. Hazır Can Yayınları, sanal fuarlarda Tüyap Kitap Fuarı’ndan daha iyi bir indirimdeyken bu kitabı da almak istedim.



Sanal Kitap Fuarı’ndan aldıklarım bu kadardı. Listemi daralta daralta ancak bu kadara indirebildim . Şimdi de yine bir söz verdim, en azından yazın yine babil ve enpara indirimi olursa ona kadar kitap almayacağım :).



0 yorum:

Yorum Gönder